De DigitalYou wordt een virtuele kopie van jou

Geplaatst op Geplaatst in Psychologie

Hoe zou het zijn al je een virtuele kopie ontwikkeld waarin duidelijk wordt wie je bent, wat je leuk vindt, wat je drive is, hoe je beslissingen neemt en hoe je psychologisch in elkaar steekt. Stel voor dat je deze informatie aan websites kunt geven die je vertrouwd, waardoor de web experience beter aansluit bij jou wensen. Misschien beter: alle content wordt ultra relevant. Hoe mooi zou dat zijn?

Visual DNA

Op dit moment laat je overal sporen achter bij verschillende websites. Zij proberen je gedrag en intentie vast te leggen in hun eigen systeem. Vandaar de hulp van cookies. Als je de informatie die al deze websites hebben vergaard, door jou beheerd zouden worden, dan kun je al een goed beeld ontwikkelen van jou. De DigitalYou is geboren.

Waar het naar toe gaat is dat jij eigenaar wordt van je eigen gedragsgegevens op de verschillende sites en bepaald wie deze gegevens mag zien/gebruiken.

Door regelmatig gevarieerde psychologische testen af te nemen, wordt je DigitalYou profiel nog preciezer en zal ook evolueren in de tijd. Hoe meer gegevens bekend worden over jou, hoe meer dit profiel jouw persoonlijkheid gaat bevatten: een visueel DNA is geboren. Vanaf je geboorte tot je dood zul je deze Visual DNA met je meedragen.

DigitalYou

En…bepalen wie deze informatie mag gebruiken. Deze DigitalYou wordt dan ook maar op 1 plek vastgelegd. Hoe zou dit jouw zoekresultaten veranderen? Hoe gaat dit op een vakantiesite, waar je niet elke keer moet aangeven wat je gezinssituatie is en deze weet waar je al bent geweest, wat je daarvan vond en wat je echt leuk vindt.

De macht van de grote twee (Google, Facebook) zal weer teruggaan waar deze thuis hoort: bij jou!

VisualDNA is een bedrijf dat alleen maar hier bezig is. Zij zijn al sinds 2006 bezig om psychologische testen af te nemen. Vaak gaan deze viraal (95%) en veel mensen vinden dit leuk om in te vullen. Deze informatie kan ook gebruikt worden om psychologisch inzicht te krijgen in jou. Zo kan het bijvoorbeeld door de bank gebruikt te worden om te zien of jij wel op tijd aflost.

Deze testen zijn ondertussen al in 20 talen beschikbaar en er is een grote kans dat je er al een keer 1 hebt ingevuld (bijv. via Facebook).

De 4 disruptieve factoren tot 2020

Disruptieve factoren zijn aan de orde van de dag. Met de informatie technologie die exponentieel voort dendert, is het de komende vijf jaar onderdeel van onze maatschappij. Maar wat zijn vier belangrijke factoren  op dit gebied:

  • Big Data
    Vijf jaar geleden had hier nog nooit van gehoord, ondertussen is dit een van de meest gezochte termen op internet.
  • Psychologie
    Begrip over hoe mensen denken en beslissingen nemen
  • Digital Identity
    De DigitalYou. Begrijpen wie je bent en hoe je deze het beste kunt targetten.
  • Internet of Things
    Aansluiting van allerlei informatie over jou

Big data + psychology + digital identity + internet of things = extreem hoge relevantie (beter begrip)

De komende jaren zullen deze zaken verder uitgerold worden en volwassen worden. Met als gevolg dat het web zich gaat aansluiten aan jou. Jij bent ‘in control’! De DigitalYou is een kopie van jou geworden.

The Big Five

VisualDNA heeft haar psychologische testen opgedeeld in 5 segmenten:

what-is-big-five

 

Meer weten: What is personality?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *