AH Bonuskaart werkt door schaarste

Veel bombarie over de AH bonuskaart. Waar het eerder mogelijk was om te kunnen zien wat iemand anders heeft gekocht. Het enige dat je nodig hebt is het nummer. Hoe boeiend is om dat te te weten van je buurvrouw of collega. Niet echt boeiend, maar dat het zo gemakkelijk kon was niet netjes.

Nieuwe bonuskaart

Een week later werd de nieuwe bonuskaart aangekondigd. Snel werd geroepen dat dit niets te maken heeft het privacy probleem. Op de radio en TV werd je via commercials warm gemaakt om je bonuskaart om te wisselen. Het is mij nog steeds niet duidelijk wat de meerwaarde is van deze bonuskaart.

Op dinsdag loop ik AH binnen en zie een aantal grote posters:
Vanwege het hoge aantal aanvragen zijn er geen nieuwe bonuskaarten verkrijgbaar.
Op dat moment gebeurt er iets mafs. In je hoofd wordt de 'schaarste-knop' aangezet. Huh. Blijkbaar wil iedereen een bonuskaart hebben. En ik was niet geinteresseerd. Ik wil ook iets hebben wat anderen nog niet hebben. Hebben! Die bonuskaart wil ik ook!

Even terug. We worden in de maling genomen. Dit is waarschijnlijk allemaal van tevoren ingecalculeerd. Door schaarste te creeren willen mensen dit juist graag hebben. DE manier om snel je bonuskaart om te wisselen, zelfs als niet duidelijk is dat wat voor jou de meerwaarde is.

Deze tactiek kun je natuurlijk ook gebruiken op je website. Creeer schaarste en krijg meer aandacht!

Meer lezen: Hoe kun je mensen overtuigen?


gerelateerde blogs met thumbnail