Super slimme online verkooptruc

Af en toe kom je een sublieme online verkooptruc tegen. Ik was aan het kijken op www.walmart.com en zag de mogelijkheid om de aandacht naar een product te trekken. Nog mooier, je wordt eigenlijk gedwongen om je product in de winkelwagen te plaatsen. Hierdoor wordt de drempel om iets toe te voegen aan de winkelwagen weggehaald. Er is nog maar 1 actie nodig om over te gaan tot koop.

Waar gaat dit precies over?

Het gaat over de volgende subliemen aanpak:

Slim

Zoals je ziet, geeft Walmart aan dat de prijs goedkoper is geworden, maar maakt het interessant door niet te vertellen hoe goedkoop. Als je dit wilt weten, zul je namelijk je product in de winkelwagen moeten doen. Zelfs dan weet je nog steeds niet, hoe goedkoop dit product wordt aangeboden. Er wordt alleen maar gerept over een extra dienst (soort garantie) die Walmart aanbiedt:

Winkelwagen

Wil je de prijs weten, dan dacht ik snel de winkelwagen te laten zien. Ook hier is de prijs nog niet zichtbaar. Ik moet dus blijkbaar echt overgaan tot de koopfunnel, om de prijs te zien. Ik ben benieuwd (en getriggerd en nieuwsgierig gemaakt).

Pas op het moment dat je in de verkoopfunnel komt, wordt de prijs zichtbaar. Je bent dan nog maar een minimaal aantal stappen verwijderd van de echte koop. Door deze aanpak, ben je al emotioneel zo getriggerd, dat als de prijs meevalt (want wat zou de prijs gaan worden, is hier bijna 50% goedkoper!), je eigenlijk al bijna overstag bent gegaan. Ik vind dit echt een meesterlijk zet. Als je namelijk ge├»nteresseerd bent in dit product, wil je ook weten wat de aanbieding gaat worden. Aangezien je er al moeite voor hebt moeten doen om zo ver te komen, zul je sneller overgaan tot aankoop. Zegt deze verkooptruc voort!
Kijk eens zelf: http://www.walmart.com/ip/Sony-ICFCS15iP-WMT-Dock/21647701#rr


gerelateerde blogs met thumbnail