Ervaring Coosto

Sinds een maand of 2 heb ik toegang tot het tool Coosto. Met behulp van Coosto kun je het online universum afstruinen op zoek naar informatie die gaat over jouw product of bedrijf. Het zoekt in Twitter, Facebook, maar ook op bekende blogs en nieuwssites. In principe alleen in Nederland, maar ze zijn ook de oversteek aan het wagen naar Engeland.

Het is fantastisch mooi om te zien dat je alles op 1 scherm kunt bekijken. Wie spreken er over je, is dit positief of negatief, wie zijn de key influencers, waar spreken ze over je, etc. Een middelgroot bedrijf zou eigenlijk al niet meer zonder zo'n tool mogen werken. Het is namelijk belangrijk om te weten hoe en door wie er over je gesproken wordt. Met de komst van Social Media is dit natuurlijk 'appeltje-eitje' geworden. Tenminste, zo ziet het tool er wel uit. Lekker snel, mooie overzichten, duidelijk en gemakkelijk te leren.

Webcare

De volgende stap zou Webcare kunnen zijn. Ook hier is een knop toegevoegd aan Coosto, waarmee je op een eenvoudige manier Webcare kunt toepassen. Met een klein workflowtje er in om zeker te weten dat op tijd wordt gecommuniceerd. Ook dit is voldoende voor de meeste bedrijven.

Waarvoor gebruiken?

Waar kun je Coosto nog meer voor gebruiken? Een paar voorbeelden:

  • invloed hebben op de buzz over je bedrijf of product
  • snel inzicht krijgen als er iets fout gaat (bijv. artikel is te laat geleverd) en hierop anticiperen
  • overzicht krijgen wie de key influencers zijn 
  • willen weten waarover nog meer gesproken wordt. Ideaal voor contentmarketing
  • gebruik van leaderboard tijdens een conferentie om alles wat gezegd wordt te laten zien


gerelateerde blogs met thumbnail

Hi,

Maar wat is nu je ervaring? Dat Coosto je betaald voor dit stukje? Of heb je ook echt een ervaring?

gravatar

Coosto betaalt mij niet voor dit stukje. :-)

Ik vind het een erg gemakkelijk tool om mee te werken, ik heb wel het gevoel dat ik wat gegevens mis (aangezien vaak alleen NL gevonden wordt) en ben nog op zoek naar toepassingen als consultant. Voor een bedrijf is zo'n tool een must-have (kan ook ander tool zijn). Als consultant kun je snel achterhalen hoe de online wereld in elkaar zit van een bedrijf.

Hoi Erwin,

Leuk om te lezen dat je positief bent over de tool! Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen over "toepassingen van Coosto als consultant".Wanneer je helemaal eruit bent nodig ik je van harte uit voor een gastblog op onze website :).