Fluid Customers

Vloeibare Klanten? Wat bedoel ik daar mee? Een klant heeft geen lineair aankoopproces (meer). Afhankelijk van de situatie kiest de -toekomstige- klant de volgende stap. Het is belangrijk om de juiste touchpoints (wanneer ben je in contact met de klant) goed in te richten, zodat deze stap richting jouw bedrijf of product gemaakt kan worden. Ziet als een netwerk, waarbij je de klant probeert te navigeren naar 1 bepaald punt in ditzelfde netwerk.

Fluid

De tijd die een klant nodig heeft om dit doel te bereiken zou je als KPI kunnen instellen. Dit zou je kunnen optimaliseren, zodat de klant eerder jouw doel bereikt. Hou er wel rekening mee dat er verschillende type klanten zijn. Onderstaand plaatje geeft dit goed weer:
Zoals je ziet zijn er meerdere kringen aan te geven, die op verschillende manieren gemanaged moeten worden. Per stap wordt aangegeven welk kanaal hiervoor ingezet kan worden. Zo kun je per stap de strategie per kanaal vastleggen en uitvoeren.

Een hele goede presentatie die hierover gaat:


gerelateerde blogs met thumbnail