Workshop Podomedics

Afgelopen vrijdag was ik uitgenodigd door een hele goede vriend van me, Gildo Wanders, om 2 workshops te geven over oa. Social Media op de Podomedics seminar. Ongeveer 100 van de 600 podotherapeuten waren hierbij aanwezig. Elke workshop duurde ongeveer anderhalf uur, waarbij de discussie onderling ook belangrijk bleek. De podotherapeut kan namelijk sinds augustus 2011, zonder een verwijzing van een huisarts, klanten krijgen.

Ander businessmodel

Dit betekent nogal wat. De website en Social Media worden opeens erg belangrijk voor deze groep. Hier zijn ze terdege van bewust, maar vaak ontbreekt de tijd om dit goed op te zetten. Mijn indruk van de dag was zeer positief. De gemiddelde podotherapeut is zeer digitaal bezig en staat open voor nieuwe ontwikkelingen. De grote centrale vraag tijdens de workshop was dan ook: hoe pak ik dit aan? Wat doe ik eerst en hoe zorg ik er voor dat er structureel aandacht is voor je klant en dus ook Social Media?

Hieronder de presentatie die ik gebruikte tijdens de workshop:


gerelateerde blogs met thumbnail