De toekomst van de app (2012)

Adverteren heeft een verschuiving gemaakt naar services. Door een (gratis) dienst aan te bieden aan een persoon en daar je advertenties aan te koppelen is een fantastische move geweest. Je hebt meteen de juiste doelgroep te pakken, maar ook zeer interessant, je leert je doelgroep beter kennen. Een voorbeeld hiervan is Teamlink (voor voetbalteams).

Alleen digitaal?

Het probleem is: digitale services beperkt zich tot...digitaal. En dit is wat je als persoon vaak niet prettig vindt. Zie het verschil tussen een verjaardagskaart via de mail of via de post. Mensen willen het kunnen aanraken, ruiken, buigen, etc. Dit heeft een mooie Engelse term: tangible. We zijn steeds meer op zoek naar digitale tangible Apps.

In 2012 zal volgens Thijs Vrolix deze trend verder doorzetten. Van Digital Service naar Digital Enhanced Service. Koppel je App aan iets wat echt is: je loopschoenen, je auto, je fiets, je fitnessapparaten, etc. Met andere woorden: een remote App!

Zie voor meer voorbeelden de presentatie van Thijs:


gerelateerde blogs met thumbnail