Opleiding "De Succesvolle Internetmanager"

Inderdaad. In 2012 ga ik een opleiding verzorgen bij Intermediair Opleidingen. Toch weer een mijlpaal. In een tweedaagse cursus zal ik uitleggen hoe je nog meer uit je website kunt halen, waarbij de psyche van de bezoeker een belangrijke rol speelt.

Op dit moment worden de laatste puntjes op de i gezet, worden er data geprikt (waarschijnlijk maart en mei) en zal ik aan de bak moeten om de cursus vorm te gaan geven. De cursus heeft dezelfde naam als mijn eerste boek (De Succesvolle Internetmanager); hier zal echter maar 30-40% van worden verteld tijdens deze opleiding. Vele andere zaken probeer ik een nieuw boek te zetten (titel boek is nog onbekend).

Als er meer bekend is over de precieze data van deze opleiding, dan laat ik het je natuurlijk weten.  Misschien zie ik je dan op deze opleiding.
RED: Ondertussen kun je de opleiding boeken.
Op hoofdlijnen is de cursus al bekend:

De Succesvolle Internetmanager
Verbeter de gebruikerservaring van de bezoeker

Doelgroep
Voor iedereen die een website beter wil laten aansluiten op de bezoeker, een hogere conversie wil behalen en inzicht wil hebben in de psychologie van de bezoeker. Deze cursus is opgezet voor Internet Marketeers, Internet Managers, Kanaalmanagers Internet, Communicatie Managers, Marketing Managers, etc.

Werkwijze
De training is een continue afwisseling van presentaties van de trainer, korte oefeningen en discussies.

Resultaat
De cursist heeft meerdere nieuwe (psychologische) invalshoeken en praktische hulpmiddelen om meteen aan de slag te kunnen gaan om de website te verbeteren. Hierdoor zal de klantwaardering en conversie verhoogd worden.

Na het volgen van deze cursus:

  • Weet hoe een website goed vindbaar en gebruiksvriendelijk wordt
  • Heb je beter inzicht in klantprocessen en kun je dit toepassen op je eigen website
  • Weet je hoe je op een website de bezoeker centraal kan stellen
  • Kun je de bezoeker beïnvloeden zodat ze doen wat jij wil
  • Kun je Social Media toepassen via de F.R.Y. (Frequency, Reach en Yield) en R.O.I. (Return On Investment) principes
  • Heb je genoeg psychologische bagage om de website optimaal aan te sluiten op de bezoeker

DAG 1
Deel 1: Waar moet een goede website aan voldoen?

  • Basiskwaliteit website
  • Vindbaarheid
  • Usability
  • Security
  • Content- en taalgebruik
  • Gebruik van Social Media
  • Goede conversieratio
  • Multi Channel Management

Deel 2: Inside-out naar outside-in denken

  • Oude marketing strategie
  • Inside-out denken
  • Klant centraal
  • Klantprocessen
  • Life events
  • Personas
  • Vindbaarheid vergroten
  • Zelftoets, case-study en opdrachten

Deel 3: Psychologie van de bezoeker

  • Waarom is psychologie belangrijk op Internet?
  • Processen indelen
  • Onbewustzijn bezoeker gebruiken
  • Beïnvloed je bezoekers en klanten
  • Verhoog je klantwaardering

Deel 4: Hoe beïnvloed je bezoeker?

  • Social Proof
  • Autoriteit
  • Vertrouwen
  • Wederkerigheid
  • Commitment en consistency
  • Schaarsheid
  • Zelftoets, case-study en opdrachten
  • Ethiek van beïnvloeding


DAG 2

Deel 5: Cases

  • Korte presentaties Cases
  •  Bespreken en discussie

Deel 6: Verleiden

  • Hoe zet je dit op?
  • Architect van de Verleiding (Persuasion Architecture)
  • Myers-Briggs toepassen of niet?
  • NLP op je website?
  • Captology
  • Trance words
  • Zelftoets, case-study en opdrachten

Deel 7: Doelgroepen

  • Doelgroepen
  • Generatie X, Y en Einstein
  • Behavioral targeting

Deel 8: Social Media

  • Wat is Social Media precies?
  • Hoe wordt het gebruikt?
  • Hoe pas je dit toe op je website?
  • Hoe overtuig je de RvB om Social Media te gebruiken?
  • Social Media strategie (F.R.Y. en R.O.I.)
  • Organisatie

Deel 9: Beheersbaarheid

  • Content explosie
  • Content beheer organisatie
  • Meten is weten
  • Cookie-wetgeving
  • Semi-geautomatiseerde oplossingen (Persuasion API, IQNOMY)


gerelateerde blogs met thumbnail