Het einde van BlackBerry?

Dat het een keer mis kan gaan op je server kan iedereen begrijpen. Anders wordt het als je als mobiele provider al minstens 2 dagen niet de diensten kan leveren. En zeker als je hier niet juist over communiceert. Het is helemaal niet erg om fouten te maken, een probleem te hebben; belangrijk hierbij is wel dat je helder communiceert naar je klanten en de rest van de buitenwereld.

Image

Doe je dit niet, dan krijg je de deksel misschien wel 100 keer op je neus. Je imago van je merk wordt ernstig aangetast. Op korte termijn, maar zeker ook op lange termijn. De tijd dat je als bedrijf als een struisvogel je kop in het zand kon steken is ver achter ons. De media is zo snel en de word-of-mouth zo effectief, dat 2 dagen niet de volledige service bieden en slecht communiceren, het einde kan betekenen van je bedrijf.

Oorzaak probleem

Het probleem bij RIM is ook dat alle functionaliteit via een single-point-of-failure worden gemanaged. Hun "core switch failure" werkt niet naar behoren, waardoor alles stil kwam te liggen.

Als je zoekt op RIM fail of BlackBerry fail op Twitter, dan schieten de tweets je je om de oren. Er wordt slecht gesproken over je merk en hier moet je snel wat aan doen (ook na werktijden). Het zegt tegenwoordig iets over een bedrijf hoe ze om gaan met klanten. Zo wordt het niet (goed) communiceren ook gezien als een #fail. Je krijgt het gevoel als klant (en prospect) dat je niet serieus genomen wordt. In deze tijd kan dit desastreuze gevolgen hebben.

Is dit het einde van BlackBerry?


gerelateerde blogs met thumbnail
gravatar

Er is zelfs al een aparte website in het leven geroepen om te checken of BB down is: Is BlackBerry Still Broken