Boek over Liquid Internet

Een paar weken geleden heb ik met de CEO van IQNOMY Rob Boeyink gesproken. Tijdens dit gesprek gaf ik aan dat voor veel mensen het onduidelijk is wat IQNOMY precies is. Vaak wordt het vergeleken met Behavioral Targeting, Profiling of Personalisatie. Natuurlijk zijn deze elementen in IQNOMY opgenomen; IQNOMY gaat met haar Liquid Internet wel 1 of 2 stappen verder.

Op 12 oktober staat een dag gepland, waarin oa. deze zaken worden uitgelegd. Daarnaast denk ik dat een goed idee is om in een klein boekje (of e-boek) deze zaken eens goed uit te leggen.

Ik ben dan ook begonnen met het schrijven van een boek over Liquid Internet. Wat zijn de verschillen en overeenkomsten met bijvoorbeeld Behavioral Targeting? Wat heeft het voor extra componenten? Hoe en waar kun je het gebruiken? En wat heeft Myers-Briggs hiermee te maken? Hoe zit het met de nieuwe cookie-wet? En privacy?

Het boekje dient dan ook voor deze dag gereed en te downloaden te zijn. Gelukkig zal het niet zo veel pagina's bevatten als mijn eerste boek: De Succesvolle Internetmanager; ik probeer het op 60 pagina's te houden.

NB: Als er nog mensen zijn die onderwerpen willen aandragen voor dit boek, dan kun je contact met me opnemen.


gerelateerde blogs met thumbnail