Top posts Q2 2011

In het tweede kwartaal van 2011 zijn er wederom een aantal blogposts geweest die erg vaak gelezen zijn. Deze blogs worden vaak gelezen omdat deze meer geschikt zijn voor een groter publiek. Ben je benieuwd welke blogs je gemist hebt en toch erg waardevol zijn om te lezen? Lees dan verder...

De top 6:

  • Top 7 veranderingen bij Communicatie i.v.m. Social Media
    Met de opkomst van Social Media wordt de eigenaarschap van massa-communicatie gedeeld door marketeers en consumenten. Vroeger lag dit eigenaarschap bijna volledig in de handen van de marketeers; tegenwoordig is dit misschien 70-30% en zal de komende jaren verder opschuiven. De communicatie-afdeling merkt dit en zal zich hierop moeten aanpassen
  • Twitter handboek
    Als je nog niet weet hoe je om moet gaan met Twitter, dan is dit handboek ideaal!
  • Hoe verkoop je Social Media aan de RvB?
    De Raad van Bestuur (of CEO) is niet gewend om te denken in Social Media oplossingen; ze hebben waarschijnlijk nog nooit bewust gebruik gemaakt van Social Media en vinden het lastig om deze nieuwe ontwikkelingen te begrijpen.
  • Internet Marketing Strategie bepalen
    Jouw strategie is de basis van al je Internet Marketing inspanningen. Het is dus belangrijk om te bepalen wat je wilt bereiken en hoe je dit wilt doen. Te veel marketing campagnes falen omdat een bedrijf niet nadenkt over de doelstellingen en targets die ze met Internet Marketing willen bereiken. Ze beginnen meteen met bakken met geld te spenderen aan mensen, producten, etc. zonder na te denken. Val niet in deze valkuil!
  • Waar zet je Social Media in?
    Zoals ik al vaker heb aangegeven moet er eerst een doelstelling zijn die je met je bedrijf wilt bereiken, voordat je Social Media gaat gebruiken om deze doelstelling(en) 'aan te jagen'. Zo maar Social Media gebruiken, omdat iedereen het doet is gedoemd om te mislukken. Kijk eens naar de activiteiten die je ontplooit naar mogelijke klanten en probeer te achterhalen op welke manier de klant (of prospect) beter bediend kan worden.
  • Een succesvol intranet
    Wanneer heb je een succesvol intranet? Wanneer heb je alle mogelijkheden benut? Hoe kun je weten dat je klaar bent voor de toekomst? Wat voor componenten heb je nodig op je intranet? Allemaal vragen waar je niet zo maar een antwoord op krijgt.
Veel leesplezier!


gerelateerde blogs met thumbnail