Recensie boek "Social Media ROI"

Ik mistte altijd wat bij het onderwerp Social Media. Meestal draaide het alleen maar om de Sociale Netwerken en werden andere Sociale Media vergeten in discussies, presentaties, etc. Ook mistte ik het doel van Social Media. Social Media is namelijk geen doel op zich zelf. Social Media is eigenlijk helemaal niet meer zo nieuw meer. Vandaar mijn blog over 'Social Media is uit' in november 2010.

Social Media is wel een goed middel om in te zetten om een bepaalde bedrijfsdoelstelling te halen of te verbeteren. Social Media moet aan een doelstelling worden gekoppeld. Hoe kun je weten wat het resultaat is van je inzet op Social Media platformen? Als je dat namelijk kunt meten, wordt ook meteen duidelijk wat je ROI van Social Media is. Dan wordt Social Media opeens weer geaccepteerd door de RvB en hoger management.

Social Media ROI

Het boek Social Media ROI gaat alleen maar hierover. Hoe kun je Social Media inzetten op een gestructureerde wijze, die tevens ook meetbaar is. O.a. de F.R.Y.-methodiek wordt genoemd. Daarnaast wordt er dieper ingegaan op de mogelijkheden om Social Media constructief in te zetten en te managen in je organisatie. Op een hoger niveau. Door het lezen van dit boek zal je Social Media anders gaan zien en daardoor ook anders gaan inzetten. Met een doel! Hierdoor zal het effect van Social Media vele malen groter zijn dan je gewend bent.

Conclusie

Een goed boek, af en toe iets te veel toegespitst op Amerikaanse voorbeelden, iets te langdradig geschreven (sommige mensen vinden dit juist erg prettig!), veel concrete voorbeelden worden genoemd en direct toepasbaar in je organisatie. Wat mij betreft: een must have voor elke Internet Marketeer.

Bij Bol.com heeft dit boek 5 sterren gehaald: