Liquid Internet: Persuasion for Conversion

Ik geloof echt in de oplossing van IQNOMY. Een op jouw toegesneden website, waarbij alleen maar zeer relevante content wordt getoond is de toekomst. Het liefst zonder al te veel werk te doen in je contentbeheerorganisatie. Door te personaliseren op gedrag, klantproces en persoonlijkheid krijg je enorm veel mogelijkheden om de bezoeker te overtuigen van je product of service.

Hiervoor zijn tools nodig die dit automatisch kunnen. Tools die leren van je gedrag op de site en deze koppelen aan een andere groep gebruikers die hetzelfde gedrag hebben getoond. Op deze manier wordt het systeem steeds slimmer en zal de gebruikerservaring van de bezoeker steeds beter worden. Automatisch!

Toch merk je dat dit concept nog lastig is om aan mensen uit te leggen. Vaak genoeg wordt de relatie gelegd met Behavioral Targeting, maar IQNOMY kan en doet veel meer.

Gisteren heb ik deze problematiek met de CEO van IQNOMY, Rob Boeyink, gesproken over deze problematiek. Een van de acties die uit dit gesprek zijn gekomen is om een event te organiseren, waarbij het gehele concept van persuasive websites naar voren komt.

Onderwerpen zijn nog niet bekend, maar ik zit zelf te denken aan:

  • Persuasion Architecture
    Wat is dat en hoe pas je dit toe?
  • Hoe schrijf je persuasieve content?
    Misschien interessant om Aartjan van Erkel hiervoor te vragen
  • Uitleg over Myers-Briggs
    Welke persoonlijkheden bestaan er en hoe kun je hier rekening mee houden op de website?
  • Wat is Behavioral Targeting?
    Niet iedereen weet precies wat dit is!
  • Wat is IQNOMY en wat is het onderscheidend vermogen t.o.v. Behavioral Targeting?
  • Visie
    Waar gaat het de komende 2-3 jaar naar toe? Wat gaat de bezoeker merken? Wat zul je moeten doen als bedrijf?
Weet jij nog andere interessante onderwerpen, sprekers, etc. dan kun je me dat laten weten via mail of als reactie op deze blog.

Wanneer

Op woensdag 12 oktober wordt het event met als titel “Liquid Internet: Persuasion for Conversion”(#PFC) georganiseerd in Utrecht bij Seats2Meet. Deze kennisdag is specifiek gericht op early adopters, online marketeers, bloggers en andere ge├»nteresseerden in persuasion architecture en het gepersonaliseerde web 3.0. Medio augustus zal het programma bekend worden gemaakt.

NB: het aantal beschikbare plaatsen is beperkt! (Aanmelding via LinkedIn is geen garantie voor een deelnamebevestiging en toegangskaart.)

Meld je aan.


gerelateerde blogs met thumbnail

Hi Erwin,

Het LI event is verzet naar december. Bel Rob voor exacte datum.

Grt
Robert H. Koch
Online Marketing Manager
xtremetech.co.uk
xtremeoffice.nl