Likeonomics

Een woord dat de laatste paar maanden steeds vaker wordt gebruikt. Tevens 1 van de trends op dit ogenblik. Maar wat is het eigenlijk? Het is het met opzet gebruiken van de Like-technologie (zoals je deze kent bij Facebook) om marketing mee te doen. We leven tenslotte nu in een samenlevering van micro-invloed; iedereen heeft een mening over iets en deze kan kenbaar gemaakt worden en gelezen worden door de mensen waarmee je persoonlijke of zakelijke relatie hebt.

Likeonomics, The Power of Humanity Based Marketing

Sociaal Betaalmiddel

Deze micro-invloeden kun je ook beschouwen als Sociaal Betaalmiddel en kan enorm veel invloed hebben op de mensen die dit lezen. Ondertussen is de massa mensen die hierdoor 'geraakt' kan worden zo groot geworden, dat hier een aparte wetenschap voor ontwikkeld: Likeonomics. Op dit moment worden zelfs boeken uitgegeven over dit onderwerp en wordt deze ontwikkeling gezien als 1 van de belangrijkste trends op dit moment.


Voorbeeld

Ford had een fantastische Likeonomics campagne gelanceerd in 2010, waarbij een selecte groep (met veel Facebook- en Twitter-volgers) de nieuwe Ford Explorer mochten berijden. Het enige wat ze hoefden te doen, was hun ervaringen te delen met hun volgers. Met als gevolg: een enorme hype. Dit is ook onderdeel van Likeonomics.

Presentatie over Likeonomics


gerelateerde blogs met thumbnail