Myers Briggs

De Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) wordt vaak gebruikt om je persoonlijkheid mee te bepalen. Aan de hand van een aantal vragen tijdens een test, wordt duidelijk hoe je met informatie om gaat en hoe je dit weer uitdraagt naar anderen. Ook Persuasion Architecture maakt gebruik van deze opdeling om de content nog beter aan te laten sluiten op bezoekers.

MBTI

MBTI deelt personen op in 16 'persona's. Persuasion Architecture maakt er weer vier van:
  • Concurrerend
  • Spontaan
  • Methodisch en
  • Humaan
Deze vierdeling ontstaat door twee metaprogramma's te gebruiken:
- Snel/Bedachtzaam
- Logisch/Emotioneel

Landingspagina's

Ook kun je deze typering goed gebruiken op landingspagina's. Door voor elk type een aantrekkelijke boodschap te ventileren, kun je de conversie van deze pagina's verhogen. Wil je weten welk type jij bent, dan kun je de Simpsons Myers-Briggs Test doen:


gerelateerde blogs met thumbnail