Maak je eigen Social Media regenboog

De hype die rondom Social Media zweemt, moet maar eens afgelopen zijn. Social Media is niets nieuws, we gebruiken het al lang en het is onomstreden verbonden met de manier waarop we nu leven. Social Media zijn (of is) uit. Gelukkig zijn er nog meer mensen die zo denken. Dit weekend wederom een fantastische presentatie gelezen over het Regenboog principe. Social Media is net zoals een regenboog, Er zijn net zo veel mythes over een regenboog (waar is het begin en het einde) als bij Social Media.

Menselijke drijfveren voor Social Media

Social  Media staat ook niet gelijk aan een specifiek medium (zoals TV of Internet), maar is simpelweg de menselijke interactie over deze media. En wat zijn de redenen, waardoor mensen gebruik gaan maken van Social Media? Nieuwsgierigheid, deelnemen en jezelf profileren (express yourself) zijn redenen om via Social Media iets te bereiken. Je doet het dan voor jezelf (yours), voor anderen (them) of voor je eigen groep (us). Uiteindelijk streelt het je ego.

Door dit principe aan te houden kun je je eigen 'regenboog' maken. Laat mensen over je merk of producten praten. Geef ze een omgeving, waar ze dit kunnen doen en gebruik deze omgeving om van te leren, delen, mee te doen, etc.

Over het maken van een regenboog


gerelateerde blogs met thumbnail