Mobiele intelligentie

Zoals ik al eerder heb vermeld: mobiele telefoons hebben de Kairos factor. Hiermee kunnen ze achterhalen wat je aan het doen bent, wat je gaat doen en op welke wijze je geïnformeerd wilt worden op dat moment. Als bedrijf kun je dit natuurlijk gaan gebruiken om je diensten en producten nog (!) beter aan te kunnen bieden.

Belangrijk

Wat is belangrijke informatie:
  • GPS Locatie (waar bevind je je?)
  • Social Profiles (wat vind je interessant en hoe ziet je netwerk er uit?)
  • Mobiele Sociale Netwerken (welke gebruik je en wanneer?)
  • Mobile Commerce (hoe ga je iets verkopen via de mobiel?)
Hierdoor creëer je een intelligente mobiele ervaring (experience).

Enkele voorbeelden:
  • SCVNGR is een nieuwe speler aan het front. Het lijkt op FourSquare, maar lijkt iets uitgebreider. Ik heb zojuist mijn eerste ervaring opgedaan met SCVNGR (toch lastige naam) en ik moet zeggen, dat de mogelijkheden interessant kunnen worden op zakelijk gebied. Wel zal SCVNGR nog bekender moeten worden in Nederland.
  • Mobile dating. Hartstikke handig als je weet wie er in je buurt vrijgezel is en op zoek is naar een partner. Ook handig als je meteen zijn of haar achtergrond kent.
    Wat vijf jaar geleden onmogelijk leek (ik geef mijn privacy toch niet weg!) lijkt slechts een kwestie van tijd. Door je privacy een klein beetje in te leveren, zul je extra diensten kunnen verwachten.
  • Shazam is al een paar jaar het paradepaardje van een Android telefoon. Dit werkt altijd op feestjes. Door een liedje te laten horen aan deze app, wordt in no-time de naam, de artiest en andere gegevens getoond. Toch zit hier nog een hele wereld achter, waardoor je ook nog producten kunt verkopen (zoals downloads). Ik gebruik trouwens SoundHound op mijn Android.
Meer info:


gerelateerde blogs met thumbnail