KLM Viral

Het is technisch niet moeilijk om een viral te maken. Iedereen kan het. Wat wel lastig is, om een idee te ontwikkelen dat door velen wordt gewaardeerd en wordt doorgestuurd. Helemaal knap als je dit kan verbinden met een nieuwe service of dienst. KLM heeft een goede reputatie met het verzinnen van goede virals. De impact kan groots zijn. Soms worden deze virals gezien door meer dan 1 miljoen mensen.

Ramana

Het uitnodigen van de bekende mentalist Ramana en het tonen van een van zijn trucs op het vliegveld van Manchester heeft er toe geleid dat er meer dan 1 miljoen mensen deze video hebben gezien. De viral gaat over extra comfort in het vliegtuig.

"Wachten op het vliegveld kan dus ook leuk zijn!" lijkt het credo van KLM. Hierop borduren ze nog verder door Social Media (Twitter) te gebruiken voor een viral. Mensen krijgen een kleine verrassing als ze iets hebben getweet over hun bestemming:


KLM heeft (blijkbaar) ook een nieuwe service. Als je Business Class vliegt is er een lege stoel naast je, waardoor je extra ruimte hebt tijdens de vlucht. Dit wordt duidelijk in een 'candid camera' achtige video.

Een viral begint bij een idee...


gerelateerde blogs met thumbnail