Generatie Einstein

Zo af en toe lees je een artikel of boek, waardoor de open puzzelstukjes nog beter in elkaar passen. Afgelopen weekend ben ik begonnen met het lezen van de Generatie Einstein. Wederom worden enkele puzzelstukjes duidelijk!

Dit boek gaat over de drie verschillende generaties die op dit moment in Nederland (en in grote delen van de wereld) zijn ontstaan: X-generatie, Y-generatie en de laatste generatie, de Einstein generatie. Doordat deze generaties op verschillende momenten zijn geboren, gaan ze ook anders om met informatie, reclames etc. Dit boek geeft een perfect inzicht in de verschillen.

Nieuwe generatie

Wat ik zelf nog mooier vind aan dit boek, is dat er een generatie aankomt (op dit moment 14-25 jaar) die anders gemarket moeten worden. Om deze groep te bereiken, kun je niet meer voldoen aan de ouderwetse marketing-regels. Het wordt tijd om je eigen identiteit en authenticiteit te hebben. Daarnaast is het gebruik van directe en indirecte social media een must om een grote schare fans te krijgen van je product of service. Dit boek behandelt deze aspecten op een uitstekende manier.

Binnenkort zal ik een presentatie vrijgeven, waarin deze aspecten en conclusies worden uiteengezet.


gerelateerde blogs met thumbnail

Interessant onderwerp. Heb er al meer over gelezen. Is spannend als je een chef van 60 hebt en een nieuwe medewerker van 21 :D

Leeftijdsverschil levert vaak communicatiestoornis op op de werkvloer. De waarden waar jij mee opgegroeid bent hebben meestal weinig waarde voor zowel de jongere als de oudere generaties. Kan me voorstellen dat dit voor marketingdoeleinden nog veel uitdagender is.