Nieuwe Google advertenties

Het ontwikkelen van nieuwe advertentie-vormen gaat steeds verder. Steeds vaker zul je gepersonaliseerde advertenties tegenkomen. Voor de adverteerder en bezoeker van de website biedt dit een groot voordeel. De adverteerdeer is minder geld kwijt en de bezoeker ziet alleen maar advertenties die gerelateerd zijn aan haar interessegebieden. De adverteerder is zelfs bereid meer te betalen voor deze advertentie, aangezien de conversie een stuk hoger zal liggen. Google komt met enkele nieuwe varianten.

Nieuwe varianten

Op de blog van Google zelf (What does the future of display advertising look like?) vertelt Google de verwachtingen van 2015. Natuurlijk is veel op de mobiele telefoon gericht en zullen advertenties voor 50% bestaan uit video's. Nog interessanter is de verwachting dat 75% van de ads zullen bestaan uit Social Ads; advertenties die op Social sites worden gepresenteerd.

En nu?

Google zit niet stil en verwacht binnenkort nog meer nieuwe advertentievormen te lanceren. De belangrijkste is TrueView. Deze advertentievorm wordt getoond op YouTube. De adverteerder hoeft alleen maar te betalen als de bezoeker het filmpje ook daadwerkelijk ziet. Als de bezoeker de advertenties 'skipt', hoeft de adverteerder geen kosten. Ook kan de bezoeker straks een -verplichte- keuze gaan maken uit ads in YouTube.
Ook gaat Google Goggles onderdeel worden van een nieuwe advertentievorm. Het is niet meer noodzakelijk om QR-codes te scannen. Ook kunnen advertenties worden getoond bij filmposters of andere advertenties die langs de weg hangen. Door met Google Goggles hierop te richten, kun je deze adverenties zien.


gerelateerde blogs met thumbnail