Schrijf een goede sales pagina - deel 3

Nadat je het probleem en de oplossing (elevator pitch) hebt aangegeven op je salespagina, zul je ook nog bezoekers moeten overhalen om te betalen voor jouw dienst of product. Alleen het tonen van een product (of dienst) met een bijbehorend bedrag is onvoldoende. Natuurlijk zul je wel producten kunnen verkopen, maar je laat een hoop klandizie liggen. Volg de volgende drie regels om de conversie te verhogen:

  • Neem alle risico's van de verkoop
  • Vertel precies wat iemand moet doen
  • Maak je aanbod aantrekkelijker

Neem alle risico's van de verkoop

Eigenlijk vraag je een prospect om het diepe in te springen. De laatste drempel die een prospect heeft, kun je wegnemen door alle risico's van de aankoop zelf te nemen. Simpel gezegd: de prospect kan zijn/haar geld terugkrijgen, als het product of de dienst niet voldoet aan zijn/haar verwachtingen. Het risico van de aankoop ligt niet meer bij de prospect!

Vertel precies wat iemand moet doen

Als iemand al zo ver is dat hij wil overgaan tot aankoop, zul je precies moeten vertellen wat hij moet doen. Mensen die de beslissing hebben genomen, moeten geen hobbels meer tegenkomen in dit laatste proces. Elke verkoper weet, dat er dan een kans bestaat, dat de prospect alsnog afziet van de aankoop.
  • "Om een kopie van het eBook te krijgen, moet je op de gele knop drukken en de gegevens invullen op de orderpagina. Daar kun je ook aangeven of je met Credit Card of PayPal wilt betalen"
Alle complexe dingen en obstakels moeten verwijderd worden in het aankoopproces.

Maak je aanbod aantrekkelijker

Hoezo aantrekkelijker maken? Mijn aanbod is toch goed genoeg! Toch willen prospects het gevoel hebben dat ze een goede deal hebben afgesloten. Door een gratis bonus (of 2, of 3) toe te voegen, kun je de deal 'zoeter' maken. Denk aan:
  • een coupon; de volgende keer krijgt de prospect korting op een ander product
  • gratis rapport (whitepaper, ebook)
  • gratis webinar of consult (denk aan éénmalige email-consult)
Hierdoor voeg je waarde toe aan je aanbod, zodat deze uiteindelijk onweerstaanbaar wordt.

Dit is deel 3 van de serie "Schrijf een goede sales pagina"


gerelateerde blogs met thumbnail