Schrijf een goede sales pagina - deel 2

Je product of dienst verkopen in 30 seconden is een kunst op zicht. Deze kunst heet ook wel 'elevator pitch' aangezien dat de tijd is dat je hebt om in een lift met iemand te praten. Door na te denken en op te schrijven wat je in 30 seconden zou kunnen vertellen, zal de boodschap kort houden. Marketeers hebben ook hier grote moeite mee! Salespagina's op Internet hebben hetzelfde 'lift-probleem': je hebt zeer weinig tijd om je boodschap aan iemand te vertellen. Duurt dit te lang, dan zal de bezoeker van je website weer vertrokken zijn.

Elevator pitch

Stel je de bar voor in deel 1 van deze serie, waarbij een onbekende aangeeft dat hij een probleem heeft, dat perfect aansluit op het product of dienst die jij aanbiedt.Onthoud: deze persoon ken je niet, hij vertrouwt je (nog) niet en hij heeft een probleem (hij heeft niet zijn beste humeur). Jij hebt de oplossing.

Je hebt 30 seconden om uit te leggen:
  • wie je bent
  • wat je doet
  • en op een dusdanige manier verteld dat jij zijn aandacht krijgt en houdt
De meeste marketeers doen hier een half uur over. Jij leert dit in 30 seconden te doen met de volgende formule:
  • We helpen (deze groep van mensen)
  • om (dit VOORDEEL)
  • (beter, goedkoper, sneller, gemakkelijker)
  • zelfs als (worst case scenario)
Op deze manier blijf je bij het probleem. Een voorbeeld doet wonderen:
  • Wij helpen mensen met schulden
  • om in korte tijd hun schulden te saneren
  • en meer geld over te houden, zonder een andere baan aan te nemen of een lening af te sluiten
  • dit werkt zelfs als iemand geen verstand heeft van financiën
Nadat het probleem is beschreven, kun je bovenstaande formule gebruiken op je sales pagina. De bezoeker die zich herkent in het probleem, zal ook meteen overtuigd zijn dat jij hem/haar kunt helpen.

Ga door naar: Conversie afronden


gerelateerde blogs met thumbnail