Schrijf een goede sales pagina - deel 1

Het schrijven van een goede sales pagina is niet gemakkelijk. Het behoort waarschijnlijk ook niet tot je dagelijkse activiteiten. Wil je echter meer verkopen, dan zul je deze kennis moeten hebben. Hier zijn genoeg boeken over geschreven. Een goede sales pagina kun je echter gemakkelijk opzetten, als je de volgende zaken goed kunt uitwerken:

  • probleembeschrijving prospect
  • elevator pitch
  • conversie afronden

Probleembeschrijving prospect

Hoe kun je iemand overhalen om jouw product of service te kopen? Je moet dan goed op de hoogte zijn van het probleem of behoefte van de klant en deze kunnen beschrijven. Veel salesmanagers hebben hier al moeite mee. Door aan te geven aan de prospect dat je zijn/haar probleem herkent, zal de conversie van je product enorm verhogen. Ook zal dit onderdeel moeten zijn van een goede salespagina. Dit kun je gebruiken om een prospect in je sales funnel te krijgen, bij het opmaken van een advertentie, een video of bij een PPC-campagne. Een must-have!

Visualisatie

Het probleem is natuurlijk dat je het probleem moet omschrijven voor iemand die je niet kent. Via een visualisatie-techniek kun je dit probleem opheffen. Stel voor: je zit in een bar of eetcafé en een onbekende man loopt bestelt een dubbele whiskey en vertelt het personeel dat hij een zware dag achter de rug heeft. Wat vertelt deze onbekende man aan het personeel:
  • beschrijft precies het probleem of de behoefte
  • van het product of dienst dat jij aanbiedt
  • kan oplossen
Probeer hier eens over na te denken. Als je dit kunt omschrijven, komt de volgende stap: wat zeg jij tegen deze persoon over jouw product of dienst?
Let op. Je kent deze man niet! Hij heeft geen reden om jou te vertrouwen, naast je te komen zitten of zelfs met je te praten. Het is zelfs zo dat je zijn dag interrumpeert.

Ditzelfde gebeurt namelijk ook op het web. Als je deze boodschap goed kunt omschrijven, ben je halverwege!

Ga door naar: Elevator pitch.


gerelateerde blogs met thumbnail