Kleur van je online merk

Welke kleur moet je kiezen voor je logo? Een lastige keus. Eigenlijk niet meer. Een online logo moet eigenlijk rood of blauw zijn. Tenminste, als je kiest voor de kleur die de top 100 online websites gebruiken als logo.
Onderzoek wijst namelijk uit dat dit overwegend rood of blauw is. Frappant om te weten, is dat de meeste logo's niet zijn bepaald door een dure marketingafdeling, maar door de oprichters zelf. Vaak hadden zij nog geen verstand van marketing, voordat ze begonnen aan hun Internet-avontuur

Blauw

Mark Zuckerberg, de oprichter van Facebook geeft aan waarom hij voor blauw heeft gekozen. "Ik ben kleurenblind en dit is de enige kleur dit ik kan zien". De kleur die Mark had uitgekozen is het populairst onder de grote merken. Heb je dan nog wel een marketingafdeling nodig??


gerelateerde blogs met thumbnail

Grappig om te weten. Misschien komt het toch doordat rood en blauw als de belangrijkste kleuren worden gezien door mensen.

En belangrijk wil je natuurlijk zijn als bedrijf.