Live Chat 24/7

Af en toe kom je de functionaliteit van Live Chat al tegen. Vaak is dit nog in beperkte vorm, waarbij je tijdens kantooruren kunt chatten met waarschijnlijk een call-center medewerker in plaats van dit telefonisch af te handelen. Wel handig als je maar 1 of 2 vragen hebt. Voordat je hier aan begint, moet je er zeker van zijn, dat deze medewerker ook alle vragen kan beantwoorden. Op deze manier heb je voor de klant een extra kanaal gecreĆ«erd, waarop live support gegeven kan worden.

Actieve chat

Anders wordt het als vanuit de organisatie een chat wordt opgestart richting de bezoeker. Dit is in Amerika al gemeengoed. In Nederland schrikt de gemiddelde bezoeker hier van. Het is met live chat software zelfs mogelijk elke bezoeker van je website real-time te volgen en hierop te anticiperen. Als duidelijk wordt dat een bezoeker langer blijft hangen op een webpagina dan gemiddeld, dan kan een chat worden opgestart om de eventuele problemen, waar deze bezoeker tegenaan loopt, te verhelpen. Ook zou je het laatste zetje kunnen geven om over te gaan tot aankoop.

Hogere conversie

Wat duidelijk wordt in Amerikaanse onderzoeken is dat het gebruik van Actieve Chat mogelijkheden de conversie met liefst 100% kan verhogen. Probleem blijft natuurlijk wel dat een groot gedeelte van de dag (en weekend) je website draait zonder live chat; er is namelijk geen medewerker aanwezig om de live-chat af te handelen. Een week (24/7) heeft 168 uur. Hiervan kun je met een normale chat maar 40 uur afdekken. Dit is maar 24%. Dit betekent dat 128 uur geen chat mogelijk is, waardoor je deze mogelijkheid voor extra conversie mist! Voor een gemiddelde organisatie is het niet haalbaar om 24/7 chat support te geven. Of wel...

Cloud chat

Toch wel. Met Artificial Intelligence kan een chat systeem leren van eerdere chats. Hierdoor wordt duidelijk wanneer een bezoeker op zoek is naar extra hulp en deze kan dan geautomatiseerd gegeven worden. Hierdoor is het dus wel mogelijk om de 128 uur waarmee geen actieve chatsessie mogelijk zijn, op te vullen met zogenaamde cloud chat.

Voor meer informatie: Livemoz live chat.


gerelateerde blogs met thumbnail

Goede tip. Wij twijfelen aan deze live chat applicatie omdat, zoals je terecht aangeeft, je ook daadwerkelijk de vraag real-time moet kunnen beantwoorden.

Veel bedrijven gaan daarom ook de mist in met zo'n applicatie. Als je de chat van 9-5 op 'offline' hebt staan, heb je er niets vaan