Langere zoektermen gebruikt

Het gebruik van langere zoektermen (vijf of meer woorden) is het laatste jaar gestegen naar 7%. Belangrijker hierbij is te vermelden dat het aantal kliks op de uiteindelijke zoekresultaten 20% is. Erg hoog dus!

Het zoeken op één zoekterm is definitief naar de achtergrond gedreven. Logisch, want de kans dat je de juiste informatie vindt met één zoekterm, is zeer laag. De Internet-gebruiker ondervindt dit nu ook!

Twee zoektermen

Nog steeds bovenaan: zoeken met twee zoektermen. Ongeveer 22% gebruikt twee zoektermen. Dit is wel 9% lager dan het jaar hiervoor. Duidelijk is dat het gebruik van lange zoektermen steeds meer ingeburgerd raakt. De zoekresultaten zijn natuurlijk beter indien meer zoektermen worden ingevuld.

Adwords

Dit betekent dat veel bedrijven concurreren op de nummer 1 zoekterm van hun niche market, terwijl de Internet-gebruiker al lang niet meer zoekt op deze zoektermen. De long tail gaat nu ook in werking treden voor Google Adwords, waardoor concurrentie gaat plaatsvinden op twee en drie zoektermen en combinaties hierop. Hierdoor wordt de uiteindelijke advertentie goedkoper, maar het aantal mogelijkheden van adverteren wordt bijna logaritmisch groter. Kansen voor de kleine ondernemer dus!


gerelateerde blogs met thumbnail

Interessant nieuws. Toevallig laatst nog een video van Matt Cutts gezien over backlinks creëeren. Zo gaf hij ook in die video al aan dat het belangrijker is om goede content te schrijven i.p.v. in de eerste instantie te focussen op backlinks verzamelen. Wanneer je goede content schrijft komen de backlinks vanzelf wel. En met veel goede content kom je gemakkelijk hoog in Google zonder veel backlinks nodig te hebben.

Toevoeging: Je komt hoog in Google met long tail keywords door de hoeveelheid content die je op je blog plaatst. Goede content schrijven is dus altijd noodzaak. Dat wilde ik nog even toevoegen.

gravatar

Ik merk het ook in de overzichten van Google Analytics. Steeds meer mensen kunnen deze blog vinden op drie of meer keywords.

Ok wij zien dit ook steeds meer terug bij onze klanten. Vorig jaar was Bedrijfsuitje amsterdam verruit de populairste term. Nu komen ook termen als actieve bedrijfsuitjes in amsterdam steeds meer aan bod.