De Moderne Internet Manager - boek

Sinds de zomer ben ik bezig met het schrijven van een boek voor de 'Moderne Internet Manager'. Dit boek behandelt oa. de veranderende rol van de Internet Manager de afgelopen vijf jaar. Op dit moment ben ik het boek aan het redigeren en verwacht in april de eerste versie te kunnen opleveren. Redigeren is toch een vak apart.

Een gedeelte uit het voorwoord:

Al jaren wilde ik een boek schrijven over de veranderende rol van een Internet Manager. Techniek is –gelukkig- niet meer waar het in de Internetwereld om draait; een Internet Manager begeeft zich tussen de Marketing-, Communicatie-, ICT- en de businesspartijen. Een lastige rol, aangezien deze vier partijen verschillende gezichtspunten en prioriteiten hebben. Daarnaast wordt het voor een Internet Manager steeds belangrijker om de psychologie van de klant te begrijpen. NLP en Persuasion Architecture zijn hier voorbeelden van.
Een belangrijk element van dit boek is dat deze bijdraagt aan het nieuwe denken van een Internet Manager. De meeste Internet Managers hadden een te klein blikveld, waardoor ze aandachtsgebieden misten of onjuiste keuzes maakten. Wat kan wel, wat kan niet, welke keuzes kan ik maken, wat zijn de best practices? Dit zijn zaken die een moderne Internet Manager moet kunnen aanpakken!
Het bereik van een Internet Manager is steeds groter aan het worden; hij/zij moet alle partijen kunnen begrijpen en van repliek kunnen voorzien. Dit betekent een stevige rol in je organisatie. Ook zie je –en dit zou steeds meer moeten gebeuren- dat de Internet Manager het verlengstuk is van de CIO. Soms zijn deze rollen zelfs ingevuld door één persoon. De Internet Manager wordt steeds belangrijker.
Natuurlijk staan er in dit boek voldoende technische informatie die benodigd is voor een Internet Manager, maar de focus ligt op de denkwijze die een Internet Manager voor ogen moet hebben. De wereld is de laatste 10 jaar zo veranderd dat de rol van de Internet Manager niet uitgevoerd kan en mag worden door een conservatief persoon in de organisatie.

Kwaliteitscheck
In april wordt het boek nog gelezen door twee of drie internet marketeers. Deze kwalitatieve slag wil ik nog wel maken, voordat ik het boek vrij geef. Van het boek wil ik zowel de e-boek en papieren variant (goh, wat ouderwets) verkopen. De prijs is nog onbekend.


gerelateerde blogs met thumbnail