Twitter is (g)een hobby

Driekwart van nieuwe Twitter-gebruikers haken na 1 maand af. Meestal komt dit door de verkeerde verwachtingen voor dit nieuwe communicatiekanaal, het meedoen met een nieuwe hype zonder dat een doelstelling is gezet en het kleine aantal volgers dat je in het begin hebt. In het begin van je 'Twitter-avontuur' krijg je er dan ook (te) weinig voor terug. Dis is wel een zure appel, waar je doorheen moet bijten.

Veranderd

Het gebruik van Twitter is ook veranderd. Was het vorig jaar nog het communicatiemiddel om aan te geven wat je op dat moment aan het doen was, nu is het meer een kanaal om informatie en kennis te delen. Twitter heeft dan ook de volgende stappen gezet:

  • gegevens communiceren
    Niemand zit te wachten op een bericht dat je een 'appel aan het schillen' bent.
  • informatie delen
    Het wordt pas interessant als je informatie kunt delen met anderen. Voorwaarde is wel dat je volgers hebt die dezelfde hobby of kennisgebied delen.
  • kennis delen
    De volgende stap is om kennis te delen. Informatie en kennis liggen in elkaar verlengde

Dezelfde passie

Wil je goed gebruik maken van Twitter, dan moet je de personen die jij volgt selecteren op bovenstaande voorwaarde: je deelt dezelfde passie. Dezelfde persoon zal ook jou gaan volgen, als hij/zij merkt dat jij dezelfde passie deelt. Doe je dit goed, dan zal de 'zure appel snel opgegeten zijn' en voegt Twitter waarde toe in het dagelijks gebruik.

Twitter kan een waardevolle uitbreiding zijn op je hobby, werk of andere interessegebied.


gerelateerde blogs met thumbnail