Toekomst van Content Management

Content Management heeft een paar jaar stil gestaan. De komende paar jaar zal Content Management weer in een stroomversnelling gaan komen. Hyper-gepersonaliseerde websites zullen de nieuwe norm gaan worden. Met oa. behavioral targeting is de eerste stap gezet, maar dit was nog verre van onvoldoende. Met het gebruik van On-site behavioral targeting maak je de eerste stap naar buiten en pas je outside-in concepten toe om je website aan te passen aan de wensen (=content) van de bezoeker. Maar nog steeds maak je gebruik van de gemiddelde bezoeker. Hierdoor zul je nog steeds veel bezoekers niet de juiste informatie kunnen bieden.

Content, content en nog eens content

Een bezoeker kan in meerdere fases zitten van een koopproces, daarnaast heb je nog te maken met de psychische kant van een bezoeker; elke bezoeker heeft haar eigen meta-programma's (volgens NLP) waarmee ze overtuigd moeten worden om over te gaan tot aankoop. De derde factor is dat de wens van het format, waarin de informatie wordt getoond per gebruiker kan verschillen. Vermenigvuldig je deze factoren, dan kan het zo maar zijn dat er 30 tot 100 verschillende contentstukken nodig zijn per informatie-eenheid. Een hell of a job. De content-editor moet nog veel meer content gaan publiceren.

Content publiceren

Duidelijk is dat het publiceren van pagina's haar langste tijd heeft gehad. Heel veel content publiceren zal de trend gaan worden. De juiste contentstukken zullen met een nieuw te ontwikkelen systeem gepresenteerd moeten worden aan de bezoeker.

Ook zal de bezoeker invloed gaan hebben op de presentatie (format) van de informatie. Door zijn instellingen op te slaan in een cookie en de combinatie met on-site behavioral targeting te maken krijgt elke bezoeker een zeer persoonlijke website die totaal aansluit op zijn wensen.

Hierdoor krijg je zeer dynamische websites! Zie onderstaande presentatie (in het Engels) over de toekomst van Content Management:


gerelateerde blogs met thumbnail