IMME viel tegen

Gisteren met misschien iets te hoge verwachtingen naar de Jaarbeurs in Utrecht gereden om de Interactive Media & Marketing Event (IMME) te bezoeken. Vorige week werd me al duidelijk dat deze beurs samengevoegd was met de Webwinkel Vakdagen. Waarschijnlijk om toch wat 'body' te kunnen geven aan deze beurs.

Stands

Eén van de zaken die tegenviel was het aantal stands dat zich bezighield met Interactive Media en/of Marketing; daarnaast profileren veel bedrijven zich met standaard verhaaltjes over SEO, SEM en WebAnalytics. Rondkijkend naar de type bezoeker, valt inderdaad op dat er veel studenten rondlopen of beginnende professionals.

Bij twee stands heb ik echt een goed gevoel overgehouden:
  • Snoobi
    Voor webanalyse. Gaat een stap verder dan Google Analytics en is betaalbaar. Koppeling met SalesForce is mogelijk.
  • @VoiceTec
    Online Klantinteractie mogelijkheden

Presentaties

De presentaties op de IMME waren nog het meest waardevol. Conclusies uit deze presentaties zijn:
  • Marketing in het algemeen wordt steeds meer data-driven. De tools zijn er; gebruik ze ook
  • Inbound en Outbound klantcontact komen bij elkaar. Eén klantregistratiesysteem voor alle kanalen is de toekomst
  • (Online) Marketeers die niet met deze data overweg kunnen, krijgen het erg moeilijk.
  • Bij het opzetten van een nieuwe website is de analysefase van je doelgroep erg belangrijk. Probeer hier tijd en effort in te steken om het gedrag van je bezoeker te begrijpen en toe te passen in je design en uitingen

Webwinkel Vakdagen

De stands die stonden op het gedeelte van de Webwinkel Vakdagen geven mij de indruk dat Webwinkels in Nederland enorm professioneel is geworden. Met kleine thuis-filmstudio's kunnen foto's gemaakt worden van artikelen die op je webwinkel getoond kunnen worden. Zelfs 3D beelden konden gemaakt worden.

Daarnaast veel informatie over verschillende betalingsmogelijkheden (Ogone, Paypal, iDeal), die natuurlijk een must zijn op je webwinkel. Ook de mogelijkheden om pakketjes thuis op te laten halen werden breed uitgemeten. Daarnaast waren veel vergelijkingssites (Kieskeurig, Ciao, etc.) aanwezig om de (amateur) Webwinkeliers over te halen zaken bij hun te doen.


gerelateerde blogs met thumbnail