Eerlijk en transparant zakendoen

Door de komst van Internet en zeker sinds Web2.0 is het bijna niet meer mogelijk voor een bedrijf om zaken in de doofpot te stoppen. Social media heeft ondertussen zo'n importantie gekregen in onze huidige samenleving, dat bedrijven hun externe communicatie op een andere manier moeten inzetten.

Calamiteiten

Dit betekent dat je bij calamiteiten meteen moet reageren; beter is nog om vooraf te anticiperen op toekomstige problemen en hierop de communicatielijnen goed benutten. Ook via je huidige communicatiekanalen zul je anders moeten gaan communiceren. Veel bedrijven zijn nog steeds te conservatief hiermee.

Ook zul je als bedrijf moeten meedoen in deze trend door op een eerlijke en transparante manier te communiceren. Ook richting je klant en leveranciers zul je op deze manier de communicatie moeten opzetten. Gevolg: vetrouwen in je bedrijf.

Edelman

In een rapport van Edelman staat zelfs dat ‘transparantie en eerlijkheid’ (71%) en ‘regelmatig en eerlijk communiceren over het bedrijf’ (64%) zelfs belangrijker is geworden dan de ‘kwaliteit van producten en diensten’ (63%). Naast de inrichting van je website en het plaatsen van de juiste content op het juiste moment, zal Web Care ook eens steeds belangrijkere rol gaan spelen in een bedrijf.

Tijd voor een nieuwe manier van communiceren!


gerelateerde blogs met thumbnail