Voordelen Behavioral Targeting

Behavioral Targeting (BT) biedt niet alleen voordelen aan de klant, maar ook voor je bedrijf.

Voor het doorontwikkelen van je wesbite met BT zijn een aantal redenen te noemen:

  • Website is inrichtingsverkeer
    klanten eisen een dialoog
  • Websitebezoeker heeft problemen met vinden juiste informatie
    veel relevante informatie gaat hierdoor verloren voor de websitebezoeker
  • Veel informatieaanbod op je website zonder aandacht te schenken aan de verschillende type bezoeker (personas)
  • De bezoeker haakt af als zij niet snel de juiste informatie kan vinden en zoekt een duurder (bijv. Call Center of E-mail) kanaal
  • Informatie moet beter toegespitst zijn op de individuele bezoeker en niet op de gemiddelde bezoeker
  • Gebruik de bezoekers om de content aan te passen op het gedrag van nieuwe bezoekers.
  • Betere doorklikratio
  • Betere conversie
    Informatie wordt ook daadwerkelijk gelezen. Conversie op een content-site is: aantal pagina’s dat langer dan 8 seconden wordt gelezen.
Voordelen klant
De voordelen van de klant zijn:
  • Sneller informatie vinden
    Door de gezochte content sneller aan te kunnen bieden zal de bezoeker eerder de informatie gevonden hebben
  • Meer informatie lezen
    Een bezoeker zal eerder geneigd zijn gerelateerde informatie te lezen.
  • Gerelateerde informatie
    Gerelateerde informatie is toegespitst op het gedrag van de bezoeker.
  • Zoeken
    Het zoeken op de website zal veel betere resulaten bieden.
  • Profiel bekend bij terugkomst op website
    Bij terugkomst van de bezoeker op je website is het profiel bekend en wordt deze verder verbeterd. Bij herhalingsbezoek betekent dit dat de content steeds beter afgestemd is op de bezoeker en haar situatie.
  • Hogere bezoekerstevredenheid
    De bezoeker kan sneller de juiste informatie vinden.
Verwachte voordelen voor bedrijf
De voordelen liggen bij meerdere groepen in je bedrijf, zoals het Call Center en de contentbeheerders. Daarnaast zijn er kwalitatieve en financiƫle aspecten aan te geven:
  • Call Center
    De verwachting is dat een Call Center 5‰ minder telefonische contacten zal ontvangen. Dit zou een kostenbesparing betekenen van duizenden tot tienduizenden Euri per jaar.
  • Content Beheer Organisatie (CBO)
    De CBO is minder tijd kwijt aan het optimaliseren van klantvragen en antwoorden, aangezien dit automatisch aangepast wordt aan het ‘gebruik’ van de bezoekers van je website. Verwachte besparing per jaar kan ook oplopen tot tienduizenden Euri per jaar.
    Gerelateerde informatie wordt nu –per webpagina- handmatig bijgehouden door de CBO. Dit kan ook automatisch verlopen. Hierdoor zal al gauw een kostenbesparing van 25k per jaar gehaald kunnen worden.
  • Klikratio omhoog
  • Zoekmachine kan vervallen
    Door gebruik te maken van Behavioral Targeting software is het ook mogelijk om de zoekmachine die nu gebruikt wordt op de website uit te faseren en de zoekmachine van de BT-software te gebruiken.
    Hierdoor kan de licentie en de server waar deze zoekmachine op draait vervallen. De kostenbesparing kan ongeveer 30k Euri per jaar zijn.
  • Hogere bezoekersloyaliteit
    Door deze verbeteringen zal het aantal terugkerende bezoekers omhoog gaan, waardoor bovenstaande voordelen worden versterkt.


gerelateerde blogs met thumbnail