De evolutie van Twitter

Twitter is pas sinds begin 2009 echt doorgebroken. Toentertijd begrepen veel mensen het fenomeen niet. Waarom zou je tegen iedereen gaan vertellen, wat je precies aan het doen bent? Is het interessant om te weten, dat:

  • iemand boodschappen aan het doen is
  • net uit bed komt
  • bezig is om af te wassen
Natuurlijk niet. Gelukkig is Twitter verder gaan met evolueren...


Half jaar later
Eind 2009 wordt Twitter al anders ingezet. Gebruikers zien gelukkig dat het delen van persoonlijk info niet voldoende is en plaatsen nu ook tweets die informatief zijn. Het delen van kennis en het gebruiken als uithangbord is belangrijk. Ook organisaties pikken dit fenomeen nu op en zien hoe ze -zonder op te dringen- hun boodschap kwijt kunnen en ook volgers krijgen. Je doelgroep is just one click away. Twitter is het medium om:
  • natuurlijk je vrienden te volgen
  • informatie te delen (kijk eens naar deze website of lees dit document)
  • wordt langzamerhand de vervanger van RSS
    zeker nu ook Lists gemaakt kunnen worden
  • gebruikt voor real time search
    voorbeeld is de crash van het Turkse vliegtuig bij Amsterdam
  • uithangbord
    extra kanaal
  • noodzakelijk voor het opbouwen van een netwerk buiten je standaard netwerk
    LinkedIn blijft natuurlijk belangrijk voor je zakelijke contacten
Volg mijn Twitter-account: http://twitter.com/zzziggyman.


gerelateerde blogs met thumbnail