Wat is een Resolving Door?

Bezoekers op je website gaan niet meteen over tot koop van je product. Meestal hebben ze behoefte aan meer informatie, voordat ze deze stap zetten.

Begin dus niet meteen bezoekers over te halen om je product te kopen; ze zijn er waarschijnlijk nog niet aan toe. Vaak zit een potentiële klant nog in een ander stadium. Je doel is om uiteindelijk deze bezoeker als klant te mogen ontvangen.

Acties

Een bezoeker zal de nodige activiteiten op je website ontplooien, voordat overgegaan wordt tot koop. Een belangrijk onderdeel hiervan is het aanbieden van de juiste informatie op het juiste moment, zodat deze potentiële klant in het sales proces blijft zitten. Doe je dit niet, dan ben je een klant kwijt!

Links
Je kunt twee typen links onderscheiden:
  • 'Call to Action'-links
    Hiermee gaat de klant de funnel in om over te gaan tot koop van een product. De volgorde is lineair
  • 'Points of Resolution'-links
    Deze links verwijzen naar pagina's waar informatie wordt getoond. De volgorde is niet lineair, de bezoeker bepaalt zelf welke informatie hij nodig heeft en hoe hij deze informatie verzameld.
Resolving door
Een resolving door (draaideur) is informatie die aan elkaar gelinkt is. Op elke 'Points of Resolution'-pagina, is gerelateerde infomatie zichtbaar en heeft verwijzingen (links) naar andere 'Points of Resolution'-pagina's. Hierdoor kan de bezoeker op zijn eigen wijze (snelheid, informatiebehoefte) de informatie verkrijgen die hij nodig heeft om over te gaan tot koop.

Natuurlijk is op elke pagina wel de mogelijkheid om over te gaan tot Call to Action. De bezoeker bepaalt zelf wanneer hij deze weg inslaat.

Voordeel
Door het aanbieden van veel Resolving Doors krijgt de bezoeker vertrouwen in je bedrijf of onderneming. Vertrouwen is nodig om over te gaan tot koop!

Uiteindelijk zal je conversieratio enorm verbeterd kunnen worden door het gebruik van Resolving Door en de juiste Call to Action.


gerelateerde blogs met thumbnail