Verbeelding verkoopt

In 1998 reed ik mijn eerste auto; meteen een leaseauto. Ik was zo blij dat ik de volgende dag (zaterdag) van Eindhoven naar Egmond aan Zee ben gereden, op het strand ben gaan lopen en daarna weer via allerlei omwegen weer naar huis ben gereden.
Gewoon genieten van mijn vrijheid; ik voelde me voor 1 dag 'the King of the road'.


Hatchback
Vóór deze tijd wist ik weinig tot niets van auto's. Bij de garage moesten me zelfs uitleggen wat een hatchback was. Tja, schandalig...
Ik had zelf een auto gekozen die een andere collega ook had uitgekozen. Ik speelde op safe. Ik wist niet eens welke auto ik zou moeten kiezen. Gelukkig had mijn collega een goede keus gemaakt...

Interesse
Mijn interesse was gewekt. Ik ging zelfs naar de IAA beurs in Frankfurt, las autobladen en ondertussen kan ik redelijk meepraten op feestjes en partijen.

Waarom dit verhaal? 
Interesse wordt gewekt door verbeelding: jezelf voorstellen hoe het zou zijn als je in een bepaalde auto zou rijden. Websites die dit goed kunnen, verkopen goed. Voor autosites betekent dit veel foto's, veel informatie, kunnen vergelijken tussen auto's (merken en typen), reviews, mogelijkheden tot testritten, betalingmogelijkheden, inruilmogelijkheden, etc. 
Blow your mind!

Amerikaanse site
Vorige week kwam ik op een website terecht, die wel tot mijn verbeelding sprak. Ook interessant om te zien hoe goedkoop auto's zijn in de USA. Vaak zijn er ook andere modellen te bewonderen dan in Nederland, zoals de Subaru Impreza, die wel tot mijn verbeelding spreekt. Nederlandse sites zijn meestal erg beperkt in het geven van informatie en dit is tegenwoordig een must in het uitkiezen van een nieuwe auto!


gerelateerde blogs met thumbnail