Internet Marketing en NLP

Internet Marketing (E-Commerce) en NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren) zijn onderwerpen die mij veel interesseren. Het mooie van deze twee onderwerpen is dat er een relatie is. Een hele belangrijke relatie.

Taalgebruik
Door het gebruik van de juiste taal kun je mensen meenemen in het proces tot aankoop van een product. Er is altijd een spanningsveld in het gebruik van de juiste taal ten opzichte van de weerstand die dit met zich meebrengt met de potentiële klant. Een klant moet gemanipuleerd worden, zonder dat hij/zij dit in de gaten heeft. Manipuleren (letterlijk: "naar de hand zetten") hoeft niet negatief te zijn. Integendeel!

Koop
Het gebruik van de juiste taal zal de potentiële klant doen besluiten om over te gaan tot koop. Een belangrijk aspect hierbij is dat potentiële klant zelf zijn/haar inlevingsvermogen gebruikt; hierbij kun je rekening houden met het taalgebruik: maak deze niet te specifiek.

Proces
Ook zal de potentiële klant meegenomen moeten worden in het proces. Hij/zij moet weten wat de volgende stap gaat worden en moet hierop voorbereid worden. Hierdoor behoud je contact (rapport) met de potentiële klant en ook zal de weerstand voor de volgende stap in het proces worden verminderd. Hierdoor verhoog je de algemene conversieratio.

Gebruik hiervoor het Milton-model.


gerelateerde blogs met thumbnail