Ontvrienden of niet ontvrienden?

Iedereen roept het, in elk media wordt er over gesproken. De trend van dit jaar is ontvrienden (defrienden). Ik denk er anders over: volgens mij is dit weer een hype om de hype!

Ontvrienden
Je hebt Social Sites zoals Facebook, LinkedIn, Hyves en bij elke site heb je de laatste jaren iedereen geaccepteerd in je netwerk die je een beetje kent. Veel personen in je netwerk betekende aanzien. Ondertussen is het aanzien verloren gegaan, omdat er een aantal nono's 500+ connecties hebben. Sommige personen die ik ken via LinkedIn hebben 35.000+ connecties en elke dag komen er weer een stuk of honderd bij. Tja...wat is dan de waarde van je connectie?

Hype gecreëerd
Nu is er een hype gecreëerd om mensen, waarmee je niet of nauwelijks wat mee te maken hebt, weer uit je netwerk te werken: ontvrienden. De Hype zegt zelfs dat dit de trend wordt van 2009. Ik geloof hier nog weinig van. De Hype om de zogenaamde Hype werkt; iedereen heeft het erover. Maar niemand doet het nog! En waarom ook? Als je de afgelopen jaren niet klakkeloos iedereen hebt geaccepteerd, is er geen reden tot ontvrienden!

Media
Je merkt wel dat de media steeds meer zaken klakkeloos overneemt en zelfs blijft herhalen. De 'Whopper Sacrifice' waarbij je hamburgertjes kon verdienen als je 10 vrienden zou ontvrienden, wordt zelfs elke keer aangehaald als initiator van deze hype.

Burger King
Burger King heeft een hype gecreëerd om een zogenaamde hype en daarmee gratis publiciteit gekregen. Ook ik heb het er nu weer over...

Chapeau aan Burger King!


gerelateerde blogs met thumbnail