Thailand reisgids doet het goed.

Een goede vriend van me werkt bij een reisorganisatie die oa. gespecialiseerd is in reizen naar Thailand: Thailand Reisgids. De reisorganisatie heeft alles netjes op een rijtje: de SEO is goed (pagerank 4) en komt hoog in de Google zoekresultaten, het aantal backlinks is okay (ong. 40 stuks), het aanbod van informatie is groots (ik ken geen enkele andere website met zo veel informatie over een land) en de look-and-feel is prima! 


Verdwaald
Toch ben ik snel verdwaald. Als klant wil ik:
  • info over een land vinden, daarna
  • de type reizen bekijken en 
  • daarna wil ik deze kunnen vergelijken (inc. prijs) met andere aanbieders. 
  • als laatste stap wil ik kunnen boeken.
Het eerste punt is zeer goed geregeld. Daarna is het niet meer zo makkelijk om informatie te kunnen vinden. Indien de 2e en volgende stappen in het koopproces ook aanwezig zullen zijn, kan deze website zich makkelijk meten met andere boekingssites.

Andere boekingssites
Dit probleem komt ook bij andere bookingssites voor; niet alle stappen zijn evengoed vertegenwoordigd. Bij D-reizen is de tweede en vierde stap beter ontwikkeld, maar kun je geen enkele (of zeer beperkte) info over het land of accommodatie vinden. Het blijft lastig!

Pesuasion Architecture
En weer komt deze term weer naar boven als (een belangrijk onderdeel) van de oplossing. Een klant komt meerdere keren op je website terecht met een ander doel. Hiervoor moet je op voorbereid zijn.


gerelateerde blogs met thumbnail