Interwoven opgekocht door Autonomy

Zoals ik al vaker predik is de tijd voorbij dat een CMS voldoende was om een website neer te zetten. De wereld is ondertussen vele malen groter en ingewikkelder geworden. Afhankelijk van de typen websites zal een CMS gekozen worden met de bijbehorende toegevoegde waarde van haar parners. CMS is commodity geworden; het is tijd voor Enterprise Content Management (=Information Management)!

Dit artikel komt uit ComputerWorld.be (23 jan. 2009):
Interwoven opgekocht door Autonomy
Zoekgigant vindt stuurloze CMS-speler.


Voor een bedrag van niet minder dan 775 miljoen dollar wordt Autonomy de nieuwe eigenaar van Interwoven. Daarmee ziet de markt van Web Content Management Systemen (WCMS) opnieuw een grote speler opgaan in een bedrijf met een ander focusgebied. Eerder zagen we Tridion bijvoorbeeld onderdak vinden bij vertaalspecialist SDL en werd Mediasurface een onderdeel van de marketing-beheersoftware van Alterian.

Betekent dit dat de markt voor web content management aan het verdwijnen is? Integendeel. Er zijn steeds meer valabele CMS-platformen op de markt, inclusief Open Source-pakketten zoals Drupal en Joomla, waardoor het bedrijfsmodel van de duurste CMS-platformen wel onder druk is gekomen. De topspelers zoeken daarom een onderscheidende factor in de integratie met rapportering en planning, beheer van meertalige sites, zoekfuncties...


gerelateerde blogs met thumbnail