De weg naar Mobile Content Management

Al jaren roepen de experts dat de tijd daar is, dat het kanaal Mobile gebruikt gaat worden door bezoekers van je website. Niets is minder waar gebleken; de consumentencijfers spraken boekdelen. Een zeer kleine groep gebruikt een zeer klein aantal websites om via haar mobile informatie op te halen.


Redenen
Inherent aan deze vertraging zijn de problemen omtrent:
  • snelheid van mobile
  • presentatiemogelijkheden op mobile waren beperkt
  • kosten van internetverbinding waren te hoog
Anno 2009
Kijkend naar de huidige mobiele generatie wordt duidelijk dat bovenstaande problemen zijn opgelost. Nu zie je ook de trend van acceptatie en gebruik. Afromingspolitiek is niet meer nodig: iedereen moet en kan aan de nieuwe generatie mobiles met de mogelijkheid van internet-gebruik. Ook de publieke acceptatie is ver gevorderd.

Van Web Content Management naar Mobile Content Management
Blijft nog een probleem over: de contentmanagementsystemen van vandaag kunnen wel naar het mobiele kanaal publieren, maar missen nog de tools om dit effectief te doen. Daarnaast mist er nog een framework om snel mobiele applicaties te produceren. Op dit kanaal gelden tenslotte weer andere wetten dan op het web.

Positieve geluiden
Nu vliegen de persberichten je om de oren dat het goed gaat met internet op de mobile. Natuurlijk zit hier een kern van waarheid in, maar deze pers is ook nodig om de hype, die nu aan het begin staat van een periode, verder leven in te brengen. Marketing heet dit...


gerelateerde blogs met thumbnail