Stroomversnelling in online (flash) magazines

De online magazine business gaat goed! Veel uitgevers kiezen ervoor om naast de papieren uitgave ook een online versie te plaatsen. Deze twee versies vullen elkaar aan en de online versie wordt gebruikt om de papieren versie een boost te geven. Daarnaast is een online versie een stuk goedkoper te beheren en zijn de functionele mogelijkheden groter om business te doen.

Extra verkoopkanaal
Ook zie je nu bedrijven die een online versie hebben geplaatst om de verkoop van hun productlijn te vergroten. Online verkoopt beter: bekend voorbeeld is dat het onmogelijk is voor een Call Center medewerker extra arrangementen te verkopen via de telefoon, omdat klanten:

  • dit niet kunnen volgen of onthouden,
  • liever terplekke regelen,
  • onduidelijk vinden,
  • gepushed voelen,
  • uitleg van beschikbare arrangementen te lang duurt

Via het web wordt gemiddeld 5-10% extra omzet behaald door het boeken van extra arrangementen.

Flash
De laatste tendens is om fancy magazines via het web aan te bieden. Veel bekende personen, mooie muziek, mooie fotografie, etc. Dit kan op dit moment eigenlijk alleen maar in Flash gebeuren en deze varianten zie je nu ook terugkomen.

Voorbeelden
Enkele voorbeelden van flash magazines:

  • Bol.com
    heeft een glossy magazine: BOmvol

  • KLM
    heeft hun inflight magzazine ook online geplaatst: iFly Magazine.
    Hier wordt het klikgedrag gevolgd en zal ook op beperkte mate gebruik gemaakt worden van behavioral targeting. De business case voor dit soort magazines is snel gemaakt bij deze grote bedrijven. Elk extra procent conversie betekent miljoenen extra inkomsten!!
    Lees ook: Strategie achter iFly


NB:
Ondertussen heeft BOmvol een prijs gehaald: Bomvol grote winnaar Customer Media Awards


gerelateerde blogs met thumbnail