SEO nog steeds niet ingeburgerd bij grote bedrijven

Wederom een onderzoek die bovenliggende stelling onderschrijft: de Fortune 500 heeft geen kaas gegeten van SEO en verspillen te veel geld door bijna alleen maar gebruik te maken van bijv. Adwords.


Niet begrepen
Het blijft een lastig en moeilijk uit te leggen fenomeen, dat marketing van je product niet alleen maar via banners en advertenties geschiedt. Klassieke marketingregels zijn:
  • zo vaak mogelijk je bedrijfsnaam laten zien
  • via zo veel mogelijk verschillende kanalen
  • met een zo hoog mogelijke bereikbaarheid
Regel: hoe vaker en hoger dit aantal, hoe beter je marketing!! Onzin...deze regel geldt sinds een jaar of 8 niet meer.

Ouderwets
Mensen zijn zo vaak gespamd door deze reclame-uitingen, dat ze niet meer reageren op deze vorm van marketing; ze sluiten zich er bijna geheel op af. Op Internet gaat het ook om andere dingen:
  • meningen van mensen (kijk naar kieskeurig.nl)
  • experience (mensen onthouden je product door een ervaring te laten meemaken)
  • vertrouwen in het product (zie ook Persuasive Architecture)
  • hoog in de zoekresultaten staan (=SEO). Dit geeft namelijk ook vertrouwen!


gerelateerde blogs met thumbnail