Eye tracking geautomatiseerd via Feng-GUI

Eye tracking wordt gebruikt om het kijkgedrag van personen voor je website te analyseren. Hierdoor kom je vaak op frapante uitkomensten, bijv:

  • bepaalde reclames worden niet gezien
  • zoekbox valt niet op
  • kijkrichting van een persoon in image verandert het kijkgedrag
  • mensen worden afgeleid door bepaalde elementen op de webpagina
Na analyse kan de website aangepast worden en opnieuw worden aangeboden voor een Eye Tracking sessie. Hierdoor verbeter je oa. de conversie van je website aanzienlijk. Nadeel van deze Eye Tracking sessie zijn:
  • de kosten en 
  • de doorlooptijd.

Feng-GUI
De website van Feng-GUI minimaliseert dit probleem door screendumps automatisch te analyseren. Het resultaat is een voorspelling van de zogenaamde heatmap: hoe vaker een punt wordt gezien door een bezoeker, hoe feller de kleur wordt.
Nog altijd is Eye tracking noodzakelijk voor:
  • muisbewegingen,
  • muiskliks en
  • tekstherkenning
en zal derhalve ook gebruikt moeten worden. Wel zal het eerst opgeleverde resultaat van hogere kwaliteit zijn en zouden 1 of 2 Eye tracking sessies voldoende moeten zijn voor een optimaal resultaat.


gerelateerde blogs met thumbnail