DialogsUnlimited biedt Speech Recognition aan op telefoniekanaal

Een afspraak maken met de huisarts of ziekenhuis, informatie over een bouwvergunning opvragen, een enquete afnemen door het CBS kan tegenwoordig via Stemherkenning (Automatic Speech Recogintion=ASR) gebeuren. Dit scheelt een hoop wachttijd, aangezien dit geautomatiseerd ingeregeld kan worden door een computersysteem. Daarnaast kan de klant dit 24/7 regelen. En dan zijn de personele kosten die wegvallen nog niet eens meegerekend.

Allemaal voordelen van telefonische stemherkenning!

Nadeel meeste oplossingen
Natuurlijk wil je dit soort zaken ook via andere kanalen kunnen aanbieden en dan is het bijna altijd noodzakelijk om een aparte interface (bijv. webformulier) te maken. Daarnaast moet je veel effort in de migratie van deze kanalen naar 1 systeem steken.

Klassieke model


Unieke oplossing
Hier biedt DialogsUnlimited een unieke oplossing voor. Je bouwt een interactief webformulier en dezelfde flow wordt automatisch gekoppeld aan het telefonie-kanaal. Deze werkwijze zorgt er ook voor dat het webformulier identiek is aan de telefonische oplossing en in 1 systeem verwerkt kan worden.

Meer voordelen
Ander groot voordeel van de oplossing door DialogsUnlimited is dat, indien ASR moeizaam verloopt (bij dialect en/of gebrekkig Nederlands), overgeschakelt kan worden naar DTMF (toetsen op telefoon). Bij sommige vragen of bij sommige telefonische contacten kan dan ook automatisch doorgeschakeld worden naar de backoffice; een medewerker kan dan het gesprek afronden. De medewerker ziet dan ook het formulier van de klant op het scherm en de eventueel al "ingesproken" antwoorden; hiermee kan deze medewerker verder gaan met de eerste open vraag en de interactie afronden. Uniek!

Nieuwe model


gerelateerde blogs met thumbnail