"Hydrogen booster" buyers flow

Twee maanden geleden luisterde ik 's ochtends vaak naar Adam Curry. Ik moet nog steeds wennen aan deze kerel, maar af en toe gaf hij mij wel een eye-opener in zijn -ondertussen van de ether afgehaalde- programma. Zijn programma is niet meer, maar één van de onderwerpen had toch wel mijn aandacht: Hydrogen Booster.



Wat is de Hydrogen Booster?
De hydrogen booster is een apparaatje dat werkt op water en elecktrolyse en geeft -sorry, ik ben geen ster in scheikunde- hydrogen en zuurstof af. Door dit in de inlaat van de motor toe te voegen verkrijg je een verbeterde verbranding van de brandstof. Het zou met alle types brandstof werken.

Beloofde verbetering in:

  • zuinigheid
  • minder geluid
  • meer paardekrachten
  • schonere motor
  • etc.

Het klinkt te mooi om waar te zijn!

Belangrijk hierbij is hoe een persoon aan het werk gaat om deze feiten bevestigd te krijgen. Ik begon aan mijn speurtocht:

  • zoeken in Google op Hydrogen Booster
  • de zoekresultaten lezen en meer begrip krijgen in het concept Hydrogen Booster
  • daarna zoeken op Hydrogen Booster scam
  • ook hier de zoekresultaten lezen en proberen mijn eigen mening te vormen

Nog steeds had ik twijfels over de effectiviteit van dit nieuwe fenomeen. Laatste redmiddel was een goede vriend van mij die in de autobranche werkt en dit fenomeen voorgelegd. Zijn mening heeft me uiteindelijk overgehaald om niet meer verder te zoeken Hydrogen Booster als een scam te definieren.

Proces
Dit proces is toch belangrijk bij een aankoop van een product. Elke persoon gaat via fases naar de eventuele aankoop van het product. Het is tegenwoordig niet meer voldoende om de verkoper van een winkel te vragen naar een product; de 21st century buyer is zelf al redelijk uitgerust met voldoende munitie om zelfstandig een oordeel over een product te kunnen vellen. Wat wel veranderd is, zijn de kanalen waar deze koper zijn info vandaan krijgt. Persuasive Architecture is nodig om deze klanten naar je toe te trekken.


gerelateerde blogs met thumbnail