Tridion omarmt Behavioral Targeting

Ik ben een enorme voorstander van User Generated Content in de ruimste zin van het woord. Ook behavioral targeting schaart zich hierbij: de groep bepaalt uiteindelijk wat de individu te zien krijgt.

In plaats van moeilijke inside-out gedachtes of dure bezoekers- en gedragsonderzoeken zijn er mogelijkheden om dit vol-automatisch te laten doen. Wat veel mensen ook niet weten is dat het onderhoud van dit soort oplossingen beperkt is. De bezoekers doen dit namelijk voor een groot deel voor je...

Wel zal je als bedrijf segmenten moeten definieren, maar ook deze krijg je bijna hapklaar op je bord voorgeschoteld.

Als voormalig Tridion-consultant blijf ik betrokken bij de ontwikkelingen bij Tridion. Tridion is op de goede weg door ook deze ontwikkelingen te omarmen. Er wordt nog weinig bekend gemaakt over deze nieuwe ontwikkelingen, maar af en toe sijpelt er een persbericht doorheen.

Persbericht:
Enterprise Marketing Management specialist Unica heeft een overeenkomst gesloten met Web Content Management bedrijf SDL Tridion. Daarbij komt er een integratie van het WCMS van SDL Tridion en de NetInsight web analytics software van Unica. Gezamenlijke klanten van beide bedrijven kunnen daardoor de online bezoekers op basis van hun online gedrag dynamisch content op maat bieden.
De technologie van Unica brengt het zoekgedrag van een websitebezoeker in kaart, waarna de software van SDL Tridion de juiste content presenteert. Om het gebruik van de combinatie te vereenvoudigen heeft SDL Tridion een speciale Unica NetInsight Enabler ontwikkeld. Hiermee is een tagging-code op een SDL Tridion-paginatemplate toe te voegen. De Unica NetInsight Enabler is gratis via het SDL Tridion customer forum te downloaden.


gerelateerde blogs met thumbnail